دست‌ها، اولین عضوی هستند که با خطر در کارگاه‌ها مواجه هستند. خوشبختانه انواع مختلفی از دستکش وجود دارند که از این آسیب‌‌ها جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین شما به‌عنوان مسئول یک کارگاه باید به فکر تجهیز کارگران باشید. به‌همین‌خاطر نیاز به تهیه ابزار ایمنی و به‌ویژه دستکش‌های کار دارید. شما می‌توانید دستکش‌ها را به‌صورت عمده از فروشگاه‌های معتبر سراسر ایران بخرید. با‌این‌حال باید ابتدا از تنوع این محصولات آگاهی داشته باشید. به‌همین‌خاطر در این مقاله قصد داریم با انواع و پخش عمده دستکش کار آشنا شویم. پس اگر شما هم برای خرید این ابزار مهم دچار چالش‌ هستید، این متن را از دست ندهید. درصورتی‌که قصد خرید عمده انواع دستکش کار را دارید، محصولات ماه ایمن را بررسی کنید.

دستکش عایق؛ بهترین انتخاب برای کار با برق

یکی از خطرناک‌ترین اتفاقاتی که ممکن است در کارگاه‌ها رخ دهد، برق‌گرفتگی است. با‌این‌حال با استفاده از وسایل ایمنی همچون دستکش برقکاری به‌راحتی می‌توان از هر رویدادی جلوگیری کرد. انواع دستکش‌های برقکاری ساخت لهستان و اغلب فرانسه وجود دارد. در ادامه با انواع دستکش برقکاری آشنا خواهیم شد:

  • کلاس ۰۰: دستکش عایق برق فشار ضعیف و تا حداکثر ولتاژ ۵۰۰ قابل‌استفاده خواهد بود.
  • کلاس ۰: دستکش برقکاری کلاس صفر نیز ولتاژ پایین بوده و در پنج هزار ولت تا حداکثر هزار ولت امتحان شده است.
  • کلاس ۱: این نوع دستکش‌ها برای حداکثر تا ولتاژ ۷۵۰۰ امتحان شده‌اند.
  • کلاس ۲: از آن‌ها می‌توان تا ولتاژ ۱۷ هزار استفاده کرد.
  • کلاس ۳: این مدل از انواع دستکش برق کاری تا ۳۰ هزار ولت مقاومت دارند.
  • کلاس ۴: این دستکش ضد‌برق بسیار مطمئن بوده و تا ۴۰هزار ولت آزمایش شده است.

معمولا دستکش‌های برقکاری از جنس لاتکس طبیعی هستند. عمر مفید این دستکش‌ها میانگین سه سال است. این دستکش‌ها بر‌اساس ولت تقسیم‌بندی شده‌اند؛ بنابراین با‌توجه‌به کاربری می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. قیمت دستکش‌های برقکاری معمولا کمی بالاتر از سایرین هستند. البته این قیمت با‌توجه‌به ولت، تغییر می‌کند. 

دستکش برق‌کاری؛ اولین وسیله ایمنی در کارگاه

دستکش کف مواد از سایش و بریدگی دست جلوگیری می‌کند

اگر در آزمایشگاه‌ها یا مکان‌هایی با دمای بالا کار می‌کنید، دستکش‌ کف مواد جزو واجبات کارتان خواهد بود. تنوع دستکش کف مواد استادکار باعث شده است تا بتوان از آن‌ها در محیط‌های مختلف استفاده کرد. در دسته اول، دستکش‌های نیتریل قرار گرفته است که معروف به مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و ساییدگی هستند. این محصولات به‌عنوان دستکش ضد اسید کاربرد دارند.  در دسته دوم دستکش‌های پلی اورتان قرار دارد. این کالا برای امور ساختمانی و کارهایی که نیاز به مقاومت بالا دارند، مناسب است. این محصولات ویژگی‌های برجسته‌ای دارند؛ از جمله:

  • مقاوم در برابر برش، سوراخ و ساییدگی
  • مجهز به رویه ضد‌لغزش
  • مقاومت شیمیایی و مکانیکی بالا به‌دلیل جنس مرغوب
  • محافظی قدرتمند در برابر عوامل بیولوژیک
  • چنگش مناسب در محیط‌های مرطوب
  • مواد پلی‌استر و نیتریل مرغوب و با‌کیفیت

این دستکش‌ها در جنس‌های مختلف تولید می‌شوند؛ از پلاستیک فشرده گرفته تا کتان و الیاف پلی‌استر. قیمت دستکش‌های کف مواد مناسب است. شما می‌توانید این دستکش‌ها را در قسمت فروشگاهی با قیمت مناسب مشاهده کنید. البته پخش عمده دستکش کار باعث می‌شود که قیمت این محصولات بسیار مقرون‌به‌صرفه شود.

دستکش کف مواد؛ مهم‌ترین وسیله برای جلوگیری از بریدگی

دستکش ضد‌برش؛ ایده‌آل‌ترین گزینه برای باغبانی، جوشکاری یا قصابی

یکی از اصلی‌ترین لوازم ایمنی در مشاغلی همچون باغبانی، قصابی، جوشکاری یا نجاری، دستکش جوشکاری است. این دستکش‌ها، تنوع بسیار بالایی دارند. در ادامه با انواع دستکش ضد‌برش آشنا خواهیم شد:

  • دستکش ضد‌برش کتان:‌ خال‌های PVC با  اصطکاک از لغزش هنگام کار جلوگیری می‌کنند. از این نوع دستکش در پتروشیمی، باغبانی، ساختمان‌سازی، کار با شیشه و حفاری استفاده می‌کنند.
  • دستکش فلزی ضد‌برش: الیاف فلزی فشرده زنجیری در هم تنیده‌شده، مقاومت بالا و جنس فولادی آن را برای کار در قصابی، کشتارگاه‌ها، مرغداری، نجاری و کار با ورقه‌های فلزی مناسب می‌کند.
  • دستکش ضد‌برش تمام مواد: همه بخش‌ها روکش مایکروفوم نیتریل دارد و در برابر انواع مواد نفتی، روغنی، گازوئیل، گریس و اسیدهای سبک مقاوم است؛ بنابراین در کارگاه‌های تراشکاری و برش‌کاری کاربرد دارد.
  • دستکش لاتکس ضد‌برش: کفی لاتکس و پارچه پلی‌استر آن را به یک عایق تبدیل کرده است؛ بنابراین در فعالیت‌های مربوط به ساختمان‌سازی، صنعت فلزات، شیشه‌‌سازی، مونتاژ خودرو، آزمایش‌های شیمیایی و تدارکات نظامی مورد‌استفاده قرار می‌گیرد.

جنس آستر در زمان خرید، اهمیت بالایی دارد؛ بهترین گزینه چرم است که حساسیتی برای پوست ایجاد نمی‌کند. با‌ همه این تفاسیر قیمت دستکش‌های ضد‌برش بسیار مناسب است و به‌راحتی قابل‌سفارش خواهد بود.

دستکش ضد‌برش؛ اصلی‌ترین انتخاب برای باغبانی

دستکش جوشکاری؛ از پتروشیمی تا کار با شیشه

دستکش‌های جوشکار در برابر انواع مواد از نفت، روغن و گازوئیل گرفته تا مکانیکی،‌ تراشکاری و برش‌کاری مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. جنس کفی این محصولات از چرم طبیعی است. با‌این‌حال جنس رویه این دستکش چرمی کار بسته به نیاز کارگاه‌ها متفاوت خواهد بود. جنس دستکش‌های جوشکاری را می‌توان در سیم فلزی، نخ کولار نسوز، کتان یا برزنت پیدا کرد؛ بنابراین این دستکش‌ها با قیمت مناسب در بازار عرضه‌ شده‌اند. اگر از مراکز پخش عمده دستکش کار، این محصول را تهیه کنید، قطعا قیمت آن‌ها مناسب‌تر خواهد شد.

دستکش ضد‌اسید؛ مقاوم‌ترین گزینه برای کار با مواد شیمیایی

روکش مقاوم از جنس PVC باعث شده است تا دستکش ضد‌اسید مقاومت بسیار بالایی در مقابل مواد شیمیایی و اسیدی داشته باشد؛ البته برای کار راحت‌تر، داخل این دستکش‌ها لایه‌ای از پنبه قرار داده‌اند. ویژگی‌های دیگری همچون ساق بلند و طراحی کف دستکش باعث شده‌اند تا اجسام در حین کار لیز نخورند. همین موارد دستکش ضد‌اسید را برای کار در معادن، صنایع فلزی، شیمیایی و صنعتی مناسب کرده است. علاوه‌بر این، قیمت دستکش ضد اسید براساس نوع دستکش‌های ایمنی مثل دستکش کف دوبل، مواد سازنده دستکش و استانداردهای تعیین شده از طرف بنیاد استاندارد ایمنی اروپا (EN) تعیین می شود.

دستکش ضد‌اسید؛ مقاوم‌ترین دستکش برای کار با مواد شیمیایی

انواع دستکش‌های کار را با کیفیت بالا از ماه ایمن بخرید

در این مقاله با انواع دستکش کار آشنا شدیم. تنوع بالای دستکش‌های کار،‌آن‌ها را برای هر شغل و حرفه‌ای مناسب کرده است. از دستکش‌های ضد‌اسید که برای کارگاه‌های شیمیایی به‌کار می‌رود گرفته تا دستکش‌های ضد‌برش که برای باغبانی و قصابی کارآمد هستند. یادتان باشد برای آغاز هر کاری در کارگاه ابتدا باید موارد ایمنی رعایت شود. تهیه دستکش‌های کار ابتدایی‌ترین بخش است. 

اگر شما هم نیاز دستکش‌ کار را احساس کرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به بخش فروشگاهی ماه‌ایمن بهترین و با‌کیفیت‌ترین دستکش‌ها را با قیمت مناسب بخرید. همچنین شما می‌توانید مشخصات هر یک از این دستکش‌ها را مطالعه کنید. ماه ایمن با ضمانت اصالت کالا، ارسال سریع، مشاوره رایگان و پخش عمده دستکش کار، بهترین محصولات را با‌توجه‌به نیازتان به شما ارائه می‌کند.