زیره‌های مختلفی برای کفش‌های ایمنی وجود دارد و این زیره‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. استفاده از کفش ایمنی در محیط‌های کارگاهی و صنعتی یکی از اصول اولیه ایمنی است. پوشیدن این کفش‌ها در ساعت‌های طولانی ممکن است بسیار خسته‌کننده و آزاردهنده باشد. بهترین کفش‌های ایمنی، کفش‌هایی هستند که از زیره‌های بادوام و باکیفیت ساخته می‌شوند. در این مقاله از مجله ماه ایمن بهترین نوع زیره کفش ایمنی را با هم بررسی می‌کنیم. بعد از خواندن این مقاله با انواع زیره کفش‌های ایمنی به‌خوبی آشنا خواهید شد.

بهترین عایق کفش ایمنی؛ زیره کفش PVC

زیره کفش PVC یک عایق حرارتی بسیار عالی برای انواع کفش‌های ایمنی محسوب می‌شود. زیره پی وی سی به‌راحتی قابلیت تبدیل شدن به شکل‌های مختلفی را دارد و از این زیره برای کفش‌های روزمره نیز استفاده شده است. زیره PVC به‌صورت کلی مقداری سفت و سخت است که با اضافه کردن برخی مواد شیمیایی به آن کمی نرم‌تر خواهد شد.

وزن تقریبا سبک و قیمت فوق‌العاده ارزان کفش‌های ایمنی با زیره پی وی سی باعث شده است تا افراد بسیاری از این نوع کفش استفاده کنند. باتوجه‌به اهمیت و معقول بودن قیمت کفش کار به کارفرمایان و صاحبان کسب‌وکارهای صنعتی پیشنهاد می‌کنیم حتما برای پرسنل کفش ایمنی مناسب تهیه کنند.

بهترین زیره کفش چیست

زیره کفش PU؛ سبک و بادوام

واژه PU مخفف کلمه پلی یورتان است و به‌طورکلی به کفش‌هایی گفته می‌شود که جنس زیره آن‌ها از ترکیب دو ماده پلی ال و ایزوسیانات ساخته شده‌اند. زیره‌های PU بسیار سبک هستند و دوام بالایی دارند. کفش‌های ایمنی با زیره PU برای استفاده‌های طولانی مدت بسیار مناسب خواهند بود.
زیره این مدل از کفش‌ها انعطاف‌پذیری بالایی دارد و در برابر سرما عایق بسیار خوبی است. احتمال آسیب دیدن یا پاره شدن زیره PU طبق استانداردهای جهانی ۱۰ درصد است. معمولا تولیدکنندگان در طراحی و ساخت چکمه پلاستیکی و دمپایی از جنس PVC و PU استفاده می‌کنند.

راه رفتن روی کلیه سطوح لغزنده با زیره کفش ترمو

بهترین نوع زیره کفش ایمنی قابلیت‌های گوناگونی دارد؛ یکی از این ویژگی‌ها توانایی مقاومت در برابر لغزندگی است. زیره کفش ترمو به شما اجازه می‌دهد که به‌راحتی روی سطوح لغزنده قدم بردارید. این زیره کفش ایمنی چگالی متوسطی دارد؛ بنابراین وزن تقریبا سبکی داشته و برای استفاده‌های طولانی مدت بسیار مناسب خواهد بود.

افرادی که در پمپ بنزین مشغول به کار هستند، معمولا از کفش‌های ایمنی استفاده می‌کنند که زیره آن‌ها از جنس ترمو است. همچنین این نوع کفش‌ها عایق حرارتی خوبی دارند که مناسب فصل زمستان خواهد بود.
در کارگاه‌های صنعتی فرقی نمی‌کند، از کفش ایمنی خارجی یا ایرانی استفاده کنید؛ بلکه استفاده از کفش ایمنی باکیفیت مهم خواهد بود.

کفش زیره ترمو در برابر لغزندگی مقاوم است

زیره کفش رابر؛ انعطاف‌پذیری بالا و کاربردی

زیره کفش رابر از نوعی لاستیک بادوام و مقاوم تولید شده است. همچنین قدرت انعطاف‌پذیری این نوع زیره‌ها بسیار بالاست. زیره رابر علاوه‌بر استفاده در کفش‌های ایمنی، در کفش‌های کوهنوردی نیز به‌کار می‌رود. این کفش‌ها در برابر نفوذ آب مقاومت بسیار بالایی دارند.

زیره لاستیکی رابر نسبت به زیره‌های دیگر کمی سنگین‌تر است، اما در برابر ضربه‌های سنگین و ناگهانی مقاومت خوبی نشان می‌دهد. استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب فصل بسیار مهم است. به‌عنوان مثال در فصل زمستان برای جلوگیری از سرماخوردگی پیشنهاد می‌کنیم، از لباس کار زمستانی استفاده کنید.

انواع زیره کفش‌های ایمنی انعطاف‌پذیری خوبی دارند

زیره کفش TPU؛ شفاف و بدون رنگ با مقاومت بالا

این نوع زیره کفش از ترکیب پلی‌یورتان و پلی‌استر تولید می‌شود. این زیره کفش علاوه‌بر مقاومت بالا، بسیار انعطاف‌پذیر است. همچنین کفش‌هایی که از زیره TPU ساخته می‌شوند، وزن مناسبی دارند. زیره تی پی یو در حالت کلی شفاف و بدون رنگ است.
این موضوع باعث می‌شود تولیدکنندگان کفش به‌راحتی زیره کفش را با رنگ بدنه آن هماهنگ کنند. زیره TPU در برابر آب مقاومت خوبی نشان می‌دهد و در استفاده طولانی مدت دچار تغییر رنگ نخواهد شد. این زیره عایق حرارتی باکیفیتی است و کارکرد مناسبی در دماهای بسیار پایین دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید کلیه تجهیزاتی ایمنی همچون عینک ایمنی یا کفش ایمنی به صفحه اصلی فروشگاه ماه ایمن مراجعه کنید.

اهمیت استفاده از بهترین نوع زیره کفش ایمنی

استفاده از کفش ایمنی خوب و راحت در حین کار اهمیت ویژه‌ای دارد. زمانی که زیره کفش ویژگی‎هایی همچون مقاومت بالا، انعطاف‌پذیری مناسب و وزن سبک داشته باشد، باعث افزایش راندمان کار خواهد شد. کفش‌های ایمنی انواع مختلفی دارند و هر کدام از نوع خاصی از زیره کفش استفاده‌ می‌کنند که کاربردشان با یکدیگر متفاوت است. اما بیشتر زیره‌های کفش در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و همچنین عایق حرارتی مناسبی دارند.

کفش با زیره مناسب در محل کار اهمیت قابل‌توجهی دارد

کفش ایمنی با زیره استاندارد؛ تضمین سلامتی و راحتی افراد در حین کار

در این مقاله بهترین نوع زیره کفش ایمنی را با هم بررسی کردیم و اشاره‌ای به برخی از مدل‎‌های مطرح زیره کفش‌ داشتیم. هر کدام از کفش‌های ایمنی زیره‌های متفاوتی با یکدیگر دارند؛ بنابراین در خرید زیره کفش به محیطی که قرار است از کفش ایمنی استفاده کنید، دقت ویژه‌ای داشته باشید. برای کاهش خطرات احتمالی از خرید کفش ایمنی غافل نشوید.
استفاده از تجهیزات ایمنی در حین کار به همه افراد توصیه می‌شود. فروشگاه تجهیزات ایمنی ماه ایمن سابقه طولانی در فروش انواع تجهیزات ایمنی فردی، ترافیکی و آتش‌نشانی دارد. تضمین قیمت و اصالت کالا به همراه امکان بازگشت کالا تا ۷ روز و ارسال سریع از ویژگی‌های مهم فروشگاه ماه ایمن هستند. اگر در رابطه با زیره کفش ایمنی سوالی داشتید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.