تابلو اعلانات یکی از وسایل مهم و مورد نیاز برای اماکن پر رفت و آمد به حساب می آید. نحوه ساخت تابلو اعلانات متفاوت است و با وسایل مختلفی می توان تابلو اعلانات ساخت.  برای درست کردن تابلو اعلانات می توانید تخته هایی از جنس بریستول، فوم و یا مقوای محکم انتخاب کنید. آن را داخل یک قاب قرار دهید. با یک پارچه پنبه ای روی تابلو را پوشش دهید؛ این پارچه می تواند به اندازه ۵ تا ۷.۵ سانتی متر بزرگتر از تابلو باشد.

یک گوشه از پارچه را تا پشت تخته امتداد دهید. به وسیله یک چسب حرارتی، چسب پارچه ای (در صورت وجود یک قاب) و یا منگنه پارچه را به تابلو متصل نمایید. یک پارچه تزیینی در اندازه ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر و از هر طرف بزرگتر از تخته برش دهید. این پارچه را اتو کنید تا صاف شود. تخته را با پارچه پوشانده و تخته را روی قسمت پارچه بکشید؛ پارچه به پشت تخته متصل کرده و بررسی کنید تا پارچه چروک نشود. با استفاده از پیچ و رولپلاک تخته را به دیوار متصل کنید. قبل از متصل کردن، هر یک از پیچ ها را از طریق واشر بچسبانید تا مانع از خرد شدن صفحه نرم شوید.

تابلو اعلانات قفل دار

تابلو اعلانات در مدل های مختلفی ساخته می شود. یکی از مدل های تابلو اعلانات قفل دار است. این نوع تابلو اعلانات با قاب فلزی و در شیشه ای ساخته می شود و می توان در آن را قفل نمود. نحوه ساخت تابلو اعلانات قفل دار به این صورت است که پس از زدن موکت یا یک فوم بر روی دیوار قاب فلزی را با پیچ به دیوار متصل می کنند و پس از قرار دادن اعلانات در تابلو در آن را قفل می کنند. این مدل تابلو در مدارس، دانشگاه ها، مجتمع های آپارتمانی و همه مراکز پرتردد قابل نصب است.

تابلو اعلانات از کجا بخرم؟

تابلوهای اعلانات به طور کلی به دو نوع تابلو اعلانات شیشه خور و تابلو اعلانات ساده تقسیم می شوند. هر دو مدل از قاب آلومینیومی اکستروژن آبکاری شده برخوردار بوده و در تولید آنها از فوم سرد ضخیم و باکیفیت و پارچه مخمل ضد آفتاب بهره گرفته شده است. برای ساخت آن از مواد باکیفیت استفاده می شود.

تابلو اعلانات شیشه خور یا همان تابلو اعلانات قفل دار، در کارخانه بدون شیشه عرضه می شود و در صورت سفارش مشتری شیشه نصب شده و به مشتری تحویل داده می شود. در حال حاضر شرکت های زیادی اقدام به تولید تابلو اعلانات کرده اند و در بسیاری از فروشگاه ها تابلو اعلانات ارائه می شود.

آموزش ساخت تابلو اعلانات با یونولیت

نحوه ساخت تابلو اعلانات با یونولیت این گونه است که از نوعی یونولیت با دانه های ریز بهره گرفته می شود که یونولیت فشرده نیز خوانده می شود. معمولا یونولیت بر روی زمینه کار نصب می گردد. زمینه کار می تواند از مواد دیگری نظیر کامپوزیت, چوب ترموود و پی وی سی نیز باشد که انتخاب آن با توجه به نوع کسب و کار و سلیقه مشتری متفاوت خواهد بود.

نحوه ساخت تابلو اعلانات با یونولیت ساده است؛ با یک یونولیت و فریم یا چارچوب می توان تابلو اعلانات ساخت. معمولا شرکت این تابلو ها را طوری طراحی می کنند که پوسترها و تراکت ها با پونز یا سوزن ته گرد به راحتی روی آن نصب شوند و بعد از منقضی شدن به آسانی از تابلو جدا شوند. بسیاری از افراد، با شیارهای چوب قاب تهیه کرده و زمینه آن را به وسیله پارچه، مقوا و یا موکت می پوشانند.

تابلو های اعلانات شرکتی معمولا دو لایه در سطح خود دارند. لایه رویی اغلب از جنس پارچه یا مخمل است و جلوه زیبایی دارد، باید پس زمینه تابلو اعلانات ساده باشد تا مطالبی که در آن قرار می گیرد دیده شود. لایه زیرین آن از یونولیت است تا سوزن ها به راحتی به آن وصل شوند و بعد از برداشتن آن ها مشکلی ایجاد نشود.

تابلو اعلانات خانگی

تابلو اعلانات خانگی در حال حاضر بسیار کاربرد دارد. نحوه ساخت تابلو اعلانات خانگی آسان بوده و به روش های مختلفی انجام می شود. تابلو اعلانات شیشه ای ساده یکی از موارد مناسب برای آپارتمان ها، مهد کودک ها و درمانگاه ها می باشد. این تابلو اعلانات با استفاده از قاب فلزی مدل چکشی ساخته می شود و می توان آن را قفل کرد. تابلو اعلانات خانگی در ابعاد گوناگونی تولید و به بازار عرضه می شود.

ساخت تابلو اعلانات با موکت

یکی از روش های رایج برای ساخت تابلو، استفاده از موکت است. نحوه ساخت تابلو اعلانات با موکت به این صورت است که پس از انتخاب یک فضای مناسب بر روی دیوار، موکت هایی در اندازه های معین برش می دهند و بر دیوار می چسبانند، سپس قابهایی از چوب بر روی موکت قرار می دهند و ورق و یا هر اعلان دیگری را به وسیله سوزن به آن می چسبانند. ساخت تابلو اعلانات با مقوا نیز به همین صورت است.

فوم تابلو اعلانات

نحوه ساخت تابلو اعلانات با فوم بسیار راحت است و فومی که برای تابلو اعلانات استفاده می کنید، باید ازدوام و ضخامت مناسب برخوردار باشد. در تابلوی اعلانات بایستی از فوم سرد با ضخامت کافی استفاده گردد تا کیفیت خود را طول سال های پیاپی حفظ کند. تابلو اعلانات یکی از وسایلی است که امروزه کاربرد وسیعی دارد و به منظور انتقال اطلاعات و افزایش ارتباطات در اماکن مختلف نصب می شود. نحوه ساخت تابلو اعلانات آسان است و شما با وسایل ارزان قیمت می توانید تابلو اعلانات درست کنید. نحوه ساخت تابلو اعلانات با موکت، فوم، یونولیت و غیره امکانپذیر است.